کارکرد تولیدی روپوش پزشکی

بخش های مختلف کارخانه تولید لباس
نوامبر 21, 2023
تولیدی لباس فرم ترویرا
دسامبر 21, 2023
نمایش همه

کارکرد تولیدی روپوش پزشکی

تولیدی روپوش پزشکی

روپوش‌های پزشکی نمادی از پاکیزگی در محیط درمان هستند. آن‌ها نقش مهمی را در حفاظت از شخص در مقابله با مایعات مضر، باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی ایفا می‌کنند. روپوش‌ها معمولاً در محیط‌های بالینی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می¬گیرند. روپوش¬های پزشکی را باید از تولیدی روپوش پزشکی تهیه کنیم؛ چراکه بر روی مراحل تولید نظارت کافی دارند.

پیش از خرید روپوش باید کاربرد دقیق آن‌ را بدانید و حین انتخاب به عواملی مانند راحتی، دوام و سهولت استفاده از آن دقت کنید. در این مقاله به مواردی که تولیدکنندگان در مراحل تولید یک روپوش پزشکی باکیفیت در نظر دارند، می¬پردازیم.

تاریخچه تولیدی روپوش پزشکی

جالب است بدانید که تا اواخر قرن نوزدهم، پزشکان در حین کار فقط لباس¬های مشکی می‌پوشیدند! آن‌ها رنگ سفید را به این علت که آلودگی‌ها و لکه‌ها را به راحتی نشان می¬دهد، انتخاب درستی برای محیط درمان نمی‌دانستند. به¬علاوه، رنگ مشکی یک رنگ رسمی به حساب می‌آمد و پزشکان تا اواخر سده ۱۹ برای تعامل با بیماران خود از این رنگ برای پوشش خود استفاده می‌کردند و روپوش سفید در چرخه تولید جایی نداشت. درحالی‌که در باور عامیانه مردم، رنگ مشکی نمادی از مرگ بود!

نظریه‌های متفاوتی درمورد آغاز تولید روپوش سفید وجود دارد؛ اما می‌توان شروع آن را تابلوی نقاشی «کلینیک آگنیو» اثر جوزف ایکینز دانست. در این تابلو، دکتر آگینیو، پزشکی از دانشگاه پنسیلوانیا، در حین عمل جراحی به همراه دستیاران خود روپوش سفید به تن دارد. این تابلو به رواج تولید روپوش پزشکی به رنگ سفید کمک کرد.

 

تولیدی روپوش پزشکی

مراسم پوشیدن روپوش سفید

 

در سال ۱۹۸۹ اولین مراسم برای پوشیدن روپوش پزشکی برگزار شد و این مراسم موجب شد که پوشیدن روپوش پزشکی سفید به‌مرورزمان تثبیت شود که در نتیجه آن تولید این روپوش¬ها نیز رونق گرفت. پوشیدن روپوش پزشکی سفید نشانی از ورود دانشجویان به دنیای درمان به شمار می¬رود و امروزه این روپوش¬ها در تولیدی روپوش پزشکی به صورت انبوه تولید می¬شوند.

انواع روپوش‌های تولید‌ شده

روپوش‌های پزشکی معمولاً بر اساس کاربردی که دارند و میزان محافظتی که ایجاد می¬کنند به چندین دسته تقسیم و طبقه‌بندی می‌شوند. این روپوش‌ها بین شاخه‌های مختلف حوزه درمان و کارکنان آزمایشگاه¬ها طرف‌دار دارند. از جمله این روپوش¬ها می¬توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  روپوش¬های مقاوم در برابر مایعات
  2.  روپوش¬های مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  3.  روپوش¬های مقاوم در برابر آتش
  4. روپوش¬های مقاوم در برابر پارگی

ویژگی‌هایی که در انتخاب یک روپوش خوب باید به آنها توجه کرد

در صنعت تولید روپوش پزشکی برای تولید یک روپوش استاندارد باید به موارد مهمی اعم از جنس پارچه و مدل، قد و… توجه شود. عدم توجه به هر کدام از این موارد، موجب کاهش کیفیت کالا شده و درنهایت موجب خروج شرکت تولیدی از چرخه بازار می‌شود. در ادامه به برخی از مواردی که شما باید در هنگام خرید یک روپوش پزشکی به آنها دقت کنید، اشاره می¬کنیم.

اندازه و تناسب

روپوشی را انتخاب کنید که آزادی عمل را از شما نگیرد. یک روپوش پزشکی که گشادتر یا تنگ‌تر از سایز بدن شما باشد، ناراحت کننده است و حرکت را برای شما دشوار می‌کند. از تناسب جنس پارچه روپوش با کاربرد آن غافل نشوید. تولید یک روپوش ایده‌آل زمانی اتفاق می‌افتد که علاوه بر متناسب بودن با بدن مخاطب، جنس خوب و دوام کافی هم داشته باشد.

 

تولیدی روپوش پزشکی

روپوش سفید پزشکی

 

 

قد و مدل متناسب

روپوش‌های آزمایشگاهی در قد‌های مختلفی مانند قد تا زانو، بلندتر و تا زیر زانو و کوتاه‌تر تولید می‌شوند. قد و مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر ایجاد محافظت، پوشیدن آن نیز برای شما راحت باشد. درست است که غالب روپوش‌ها به رنگ سفید هستند؛ اما در محیط‌های کاری شخصی، شما می¬توانید از طرح¬ها و رنگ‌های متفاوتی استفاده کنید.

سایر ویژگی‌ها

وجود جیب در روپوش‌های پزشکی حمل وسایل موردنیاز را برای کادر درمان راحت می‌کند. قد آستین نیز در محیط کار از نکات مورد اهمیت است. قد آستین باید به اندازه‌ای باشد که پوشش کافی برای دست فراهم کند و در عین حال نیاز نباشد در حین کار شخص آن را بالا بزند.

بهترین جنس پارچه برای تولید روپوش پزشکی

روپوش پزشکی بر حسب کاربرد می‌تواند از پلی‌استر، پارچه نخی و نایلونی تولید شود. روکش‌های یک‌بار مصرف از نایلون تولید می‌شوند. روپوش‌های قابل استفاده مجدد معمولاً از جنس پنبه و باقی پارچه‌های بادوام تهیه می‌شوند.

این روپوش‌ها می‌توانند تا چندین بار شسته شوند و همچنان قابل استفاده باشند. درواقع نکته مهم در انتخاب روپوش این است که از تولیدی روپوش پزشکی مناسبی تهیه شده باشد و حفاظت لازم را برای شما ایجاد کند.

روپوش‌های نخی

روپوش‌های پزشکی نخی محبوب‌ترین نوع روپوش بوده که راحتی و دردسترس‌بودن، آنها را به یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای کادر پزشکی تبدیل کرده است. این روپوش‌ها از پارچه¬های ۱۰۰% پنبه تولید شده و انتخابی ایده‌آل برای محیط‌های آزمایشگاهی و درمانی محسوب می¬شوند.

 

تولیدی روپوش پزشکی

روپوش سفید بر تن پزشکان

 

روپوش‌های پلی استر

پارچه این روپوش‌ها ترکیبی از پنبه و پلی‌استر است و دوام بیشتری نسبت به روپوش‌های نخی دارند. این روپوش¬ها در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ اما با این وجود محبوب¬ترین رنگ آنها رنگ سفید است. این روپوش¬ها انتخاب مناسبی برای کسانی بوده که دوام بیشتری از روپوش خود انتظار دارند.

روپوش‌های نایلونی

این مورد از روپوش‌ها خیلی رایج و ایده آل نیستند؛ چراکه قابلیت تنفس کمتری را برای کادر درمان فراهم می‌کنند. علی رغم تنوع در تولید، دوام و راحتی ندارند. مصرف این نوع از روپوش‌ها به موقعیت‌های اورژانسی که گزینه دیگری در دسترس نیست، خلاصه می‌شود.

از کجا می‌توانم روپوش پزشکی خوب تهیه کنم؟

شاید تهیه یک روپوش پزشکی ساده به نظر برسد؛ اما انتخاب یک روپوش مناسب کار دشواری است. برای این کار باید نیاز خود را در اولویت قرار دهید. اگر در محیط شغلی، ایستادن شما بیشتر از حرکت است، روپوش‌های بلندتر انتخاب بهتری محسوب می¬شوند؛ اما اگر در محیط شلوغ‌تری کار می‌کنید و مدام در حال حرکت هستید، روپوش‌های کوتاه‌تر را انتخاب کنید.

جنس روپوش را بر حسب موانع و خطرات محیط کار خود بسنجید. اگر احتمال حریق وجود دارد، مسئله آتش سوزی را جدی بگیرید و از روپوش‌هایی با محافظت بیشتر استفاده کنید. در نهایت میزان بودجه نیز مسئله مهمی است. هر تولیدی روپوش پزشکی طیفی از روپوش‌ها در جنس¬های مختلف و با قیمت-های‌ متفاوت را عرضه می‌کند تا نیاز تمام افراد را برطرف کند.

روپوش کادر درمان

 

نتیجه‌گیری

روپوش پزشکی از گذشته تا به امروز نمادی از کادر درمان بوده است. این کالا در تولیدی روپوش پزشکی در جنس¬، رنگ¬، طرح و اندازه¬های مختلف تولید می‌شوند و بر حسب هر موقعیت می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. اگر می¬خواهید تجربه بهتری در محیط کار داشته باشید، یک روپوش با کیفیت انتخاب کنید.

مجموعه ما با فراهم کردن روپوش‌های با‌کیفیت با قیمت‌ مناسب برای زنان و مردان، شما را برای حاضر شدن در محیط کار به بهترین شکل ممکن همراهی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *